Tuesday, January 3, 2012

Turundusstrateegiad

Turustrateegiad
  • Ansoffi toode-turg maatriks pakub välja 4 kasvustrateegiat:                     
  • TURU HÕLVAMINE                                
    • Olemasolev turg + Olemasolev toode
    • (e vanad tooted vanadel turgudel kasutades uusi turundusstrateegiaid, nt reklaami suurendamine, hinnad alla) Efektiivne kui turg küllastamata.
  • TOOTE ARENDAMINE
    • Olemasolev turg + uus toode
    • (e uued tooted vanade turgude jaoks, nt uute mudelite loomine, kvaliteedi parandamine, teenuse lisamine …)
Turustrateegiad
  • TURU LAIENDAMINE
  • Uus turg + olemasolev toode
  • (e vanadele toodetele uute turgude leidmine, nt uute turusegmentide või müügimeeto-dite arvel)
  • DIVERSIFIKATSIOON
    • Uus turg + uus toode
    • (uued tooted uutele turgudele; ka mitmel alal tegutsemine; uued tooted rajanevad kas vanale või uuele tehnoloogiale)
Turustrateegiate valik
  • STRATEEGIA VALIK sõltub ettevõtte ressurssidest ja riskivalmidusest:
  •  Palju ressursse, kuid ei taha riskida ->
    • vali tootearendus.
  • Vähe ressursse -> vali turu laiendamine.

No comments:

Post a Comment