Tuesday, January 3, 2012

Müügi olemus, trendid, stiilid, müügiorganisatsiooni arendamine

Müügi olemus:
Müük on teise osapoole mõjutamine endale soodsa tehingu/otsuse saavutamiseks.
Personaalne müük on oluline (46% kõigist turunduskuludest, 13% käibest). 61% firmajuhtidest arvab, et personaalne müük kasvab.

Trendid:
Personaalne töö kliendiga peab looma lisaväärtust, vastasel juhul jääb see automatiseeritud müügile alla (näide – amazon vs eesti raamatupoed).

Kliendisuhte hoidmine eeldab tööd kogu organisatsioonilt. Kliendisuhe on oluline konkurentsieelis.

Müügistiilid:
  • Suunav müük – madal oodatav lisaväärtus, üksikostude korral (võida tehing)
  • Suhtemüük – madal oodatav lisaväärtus, ostulojaalsus (arenda koostööd)
  • Ekspertmüük – kõrge oodatav lisaväärtus, ostulojaalsus (arenda koostööd)
  • Konsulteeriv müük – kõrge oodatav lisaväärtus, üksikostud (võida tehing)

Müügiorganisatsiooni arendamine:
  • Müügi teadvustamine (müügi baaskoolitus)
  • Müügi analüüsimine (müügijuhtimise süsteem)
  • Müügi juhtimine (müügiprotsessid)

No comments:

Post a Comment