Tuesday, January 3, 2012

2 Variant/ Toode ja toodangupoliitika

·      Toodangupoliitikas 2 põhikontseptsiooni:
o  toote elutsükli kontseptsioon
o  uue toote väljatöötamine
·      TOOTE ELUTSÜKKEL kajastab käibe ja kasumi muutumist toote eluaja jooksul
·      TOOTE  ELUTSÜKKEL  jagatakse tavaliselt 5 faasiks:
o  KUJUNDUS,
o  JUURUTAMINE,
o  KASV,
o  KÜPSUS  JA
o  LANGUS.
·      Toote elutsükkel võib olla erinev mittekestvus- ja kestvuskaupadel
·      Mida teha toote langusfaasis?
·      UUS  TOODE  peab olema tarbijale tähtis, ainulaadne, mittejäljendatav ja turustatav.
·      Uus toode võib olla esmatoode (uus kõigile) uus ostjale, uus tootjale
·      UUE TOOTE EVITAMINE koosneb 9 etapist:
o  UURIMISSUUNDADE  VALIK,
o  IDEE  OTSING,
o  IDEE  VALIK,
o  TOOTE  KONTSEPTSIOONI  LOOMINE  JA  TESTIMINE,
o  TURUNDUSSTRATEEGIA  KUJUNDAMINE, 
o  ÄRIANALÜÜS,
o  PROTOTÜÜPIDE  LOOMINE,
o  PROOVITURUNDUS
o  TOOTE  VIIMINE  TURULE
·      Samaliigilistest kaupadest eristab toodet  MARK.
·      MARK  ON  ÜHE  TOOTJA  VÕI  TOOTJATE  RÜHMA  TOODE,  MIS  ON  ÜHESELT  ERISTATAV  MARGINIME  (KEELELINE  TUNNUS)  JA  MARGIMÄRGIGA  (GRAAFILINE  TUNNUS).
·      SEADUSEGA  KAITSTUD  MARGITUNNUST  NIMETATAKSE  KAUBAMÄRGIKS
·      KAUBAMÄRGI  tähtsus on seotud tema  ERISTUSVÕIME,  REKLAAMI  JA  KAITSEGA
·      Tootja- ja müüjamark

No comments:

Post a Comment