Tuesday, January 3, 2012

Ettevõtte strateegiad, turule sisenemise strateegiad, konkurentsieelise arendamine, toimetulek määramatusega.


 стратегии предприятия, стратегии входа в рынок. Развитие конкурентно способности.Справление с неизвестностью.


Ettevõtlikud strateegiad
  • St strateegiad, mille kaudu ettevõtja rakendab ärivõimalusi
    • Kuidas ettevõtja arendab konkurentsieeliseid
    • Kuidas ettevõtja saab hakkama määramatuse ja info ebatäielikkusega, mis omane ärivõimaluste tasuvuse hindamisel

Konkurentsieelise arendamine
  • Ärivõimaluse rakendamise tulemus  hajub konkurentide vahel, kui ettevõtja ei arenda konkurentsieelist, sh põhjused:
    • Mõjurid, mis tegid äri võimalikuks tekitavad uusi ärivõimalusi asendamaks eelmisi
    • Ressursside omanikud, kelle toel ärivõimalusi rakendati märkavad ettevõtja kasumi saamist ja tõstavad ressursside hinda selleks, et saada lisakasumit ettevõtja arvel
    • Kõige olulisem siin see et ärivõimalused on mõjutatud (e kurnatud) konkurentsist
  • Ärivõimaluse imiteerimise meetodi kasutamise tendents
      • Algselt monopoolne positsioon ärivõimaluse äratundmisel, ettevõtjad kasutavad teiste infot võimaluste eduka kasutamise kohta, näevad sellest signaali turule tulemiseks, imiteerivad (nt hotellide rajamine)
  • Kuidas kaitsta oma ärivõimalust konkurentsi vastu -> strateegia 2 teed
    • Salastatus (tõkestada juurdepääs infole ja välistada ärivõimalusest arusaamine)
    • Takistuste loomine (kontrollida ressursse, seadusandlus, ulatus(mastaap), reputatsioon, innovatsioon
  • Takistuste loomine ärivõimaluse imiteerijatele:
    • Kontroll ressursside üle (nt pikaajalised lepingud ressursiallikatega; limiteeritud ressursside nt tooraine, oskused, hoonete omandamine)
    • Legaalsete barjääride loomine (nt patent)
    • Ulatus (nt kogu turu hõlvamine, mastaabiefekt)
    • Reputatsioon (nt reklaam, tarbijate veendumus; kliendikaardid soodustusega)
    • Innovatsioon (nt arendada oma meetodit; uued tooted/teenused; uuendustega samm eespool konkurentidest)

Toimetulek määramatusega
  • Ettevõtja teeb oletusi ressursside (kombinatsioonide) kasutamise üle, kus määramatus võib olla:
    • Tehniline
    • Turuga seotud
    • Konkurents
    • Informatsioon
  • Milliseid strateegiaid rakendada, et toime tulla määramatusega?
    •  nt ärisse sisenemine, kasvustrateegia, omandamine, keskendumine, paindlikkus ja kohanemine, ühenduste loomine, seadustamine (vt järg 41. slaidil)

Ärisse sisenemise strateegiad
  • Strateegiad:
    • Unikaalse idee esitamine (uue toote või teenuse arendamine)
    • Sarnase toote või teenuse arendamine, kui teha seda paremini
    • Frantsiisi ostmine
    • Olemasoleva toote või teenuse kasutamine
    • Alustava ettevõtte sponsoreerimine
    • Tegutseva ettevõtte omandamine

Ettevõtte strateegia
  • Strateegia 4 põhielementi:
    • Juhtmõte e milles seisneb tulevikuäri (visioon)
    • Võimalused ettevõtte määratlemiseks tegevusalal (nt laialdane sortiment, kiire klienditeenindus, madalaimad kulud vm)
    • Toote-turu prioriteedid (toodete ja teenuste arendamise programm erinevatel turgudel)
    • Strateegilised võtmepositsioonid (milliseid valdkondi tuleks eriliselt arendada?)
  • Edukad strateegiad:
    • Võimaldavad koondada oma jõud ettevõtte tugevatele külgedele
    • On suunatud keskkonna- ja turušansside ärakasutamisele
    • Võimaldavad üles leida ja ära kasutada konkurentide nõrgad küljed
    • On innovatiivsed – võimaldavad teatud valdkondades realiseerida tippsaavutusi, mis toovad ettevõttele konkurentsieelise
    • On tasakaalustatud – kooskõlas kasutusel olevate vahendite ja võimalustega
    • Loovad eeldused ratsionaalseks majandamiseks


Ettevõtte strateegia kujundamine
  • Strateegilise juhtimise põhimõtteline skeem:
  • Ettevõtte välis- ja sisekeskkonna analüüs (hetkeolukorra kaardistamine) à Strateegia väljatöötamine àStrateegia elluviimine à Kontrollimine ja hindamine à Tagasiside
  • Info kogumine ja töötlemine selleks, et välja tuua ettevõtte võimalused, mis baseeruvad ettevõtte tugevatel külgedel.
  • Ettevõtte tugevad küljed võivad peituda mistahes valdkondades: töötajates, tootmises, müügis, üksikutes toodetes, sortimendid, disainis, hanketähtaegades, maksetingimustes jne
  • Turuniššid võivad olla: geograafilised, vanusegruppidega seotud, sissetulekutest tulenevad, spetsiaalsete vajadustega seotud (nt amatöörid/professionaalid; haiged; moodsad in), tehnoloogiast v tootmismeetoditest tulenevad
  • Ettevõttes töödeldakse infot spetsiaalsete võimaluste kohta:
    • Vesteldes töötajate, klientide ja konkurentidega
    • Lugedes eriala- ja ajakirjandust
    • Jälgides harustatistikat
  • Ettevõtet huvitab:
    • Milliste konkurentide (toodete) käive kasvanud
    • Millised kliendigrupid kiiremini arenenud
    • Millised on olnud ja milliseks kujunevad tulevikus tehnoloogiate arengutrendid

No comments:

Post a Comment