Tuesday, January 3, 2012

Turu-uuringu iseloomustus, turunduse infosüsteem

Turu-uuring – annab teada turu arengutest (trendid, võimalus müüa). On pidev protsess:
  • Informeeriv: tarbija käitumisest ja turu olemusest/muutumisest informeeriv uuring
  • Hindav: kas saavutasime eesmärgi
  • Eksperimenteeriv: testib turge, tooteid

Turunduse infosüsteem:
  • Turunduseks vajalike andmete kogumine sise- ja väliskeskkonnast
  • Andmebaas:
    • Firmasisesed andmed (raamatupidamine, laoseis, ostjate tagasiside)
    • Väliskeskkonna andmed (hankijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid, turud, tehnoloogia)
    • Andmed turundusmeetmestiku kohta (tooted, hinnad, müügitoetus)
    • Turundusuuringute andmed (agentuuridelt, kirjastustelt)
  • Infoallikad:
    • Raamatupidamissüsteem
    • Kirjandus
    • Kataloogid
    • Statistika
    • Vaatlused
  • Funktsioonid
    • Andmete sisestamine
    • Töötlemine
    • Analüüs
    • Statistilised meetodid ja mudelid
  • TIS jälgib:
    • Turupotentsiaal
    • Turuosa
    • Käive
    • Tarbijad
    • Konkurendid

No comments:

Post a Comment