Tuesday, January 3, 2012

2 Variant/ Turu-uuringu protsess ja liigid, info kogumine ja analüüs

·      Turu - uuringu protsess
o  Koosneb ETAPPIDEST:
§  probleemi defineerimine,
§  situatsiooni analüüs ja infoallikate selgitamine,
§  uurimismeetodite määratlemine,
§  andmete kogumine ja analüüs,
§  tulemuste interpreteerimine ja esitlemine.
o  PROBLEEMI JA UURINGU EESMÄRKIDE seadmine on suur ülesanne. Siin aitavad küsimused:
§  millised olulised tegurid mõjutavad probleemi,
§  missuguseid infoallikaid saab kasutada probleemi mõistmiseks,
§  missuguse turundustegevuse jaoks on teave kõige olulisem.
·      Turu - uuringu määratlemine
o  Tutvumisuuring: probleemi olemus, hüpoteesid, määrata uurimissuunad,
o  Kirjeldav uuring: turu, -meetmestiku, --potentsiaali või tarbijate käitumise selgitamiseks, prognooside tegemiseks,
o  Põhjuslik uuring: et selgitada põhjus-tagajärje suhteid, ühe muutuja mõju teistele muutujatele
·      Turundusinfo võib olla primaarne (esmane) ja sekundaarne (teisene).
·      ESMANE INFO:
o  uus originaalinfo,
o  küsitlus, vaatlus või eksperiment,
o  kvalitatiivne või kvantitatiivne küsitlus,
o  isiklik küsitlus standardiseeritud või standardiseerimata,
o  internetiküsitlus,
o  vaatlus lühikese ajavahemiku jooksul, sündmused korduvad,
o  vaatlusel uuritakse inimeste toiminguid, käitumist ja reaktsioone,
o  väli- ja laborivaatlused,
o  eksperimendis kasutatakse testi-, ja kontrollgruppi.
·      Info kogumine ja analüüs
o  Esmaste andmete kogumine on kallis ja aeganõudev.
o  Reegel: enne kui hakata koguma andmeid, tuleb ära kasutada nn teiseste kui tunduvalt odavamate infoallikate võimalused.
o  Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine.
o  Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem).

No comments:

Post a Comment