Tuesday, January 3, 2012

Hind, hinnakujunduse meetodid ja –strateegia.

2 Variant


Price – eesmärgid, paindlikkus, toote elutsükkel, hinnaalandused, geograafilised tingimused
·         Pakkumis-/ostuhind – väärtus rahas
·         Hinda saab kergemini muuta kui toodet
·         Hinnaalased otsused on kiirema mõjuga
·         Hinna muutmise eesmärgid võivad põhineda:
o   Turul (turuosa säilitamine, turu hõivamine)
o   Kasumil
o   Mainel
·         Hinnakujunduse meetodid:
o   Kulukeskne – lähtub toote valmistamise kogukuludest või muutuvkuludest (kasumiläve analüüs)
o   Konkurentsikeskne
o   Nõudlusel põhinev
·         Hinnastrateegia:
o   Baashind määratakse kõigepealt, sellele järgneb hinnastrateegia
o   Aktiivne hinnastrateegia – turu koorimine, turu hõivamine
o   Passiivne hinnastrateegia (konkurentsist, turust lähtuvalt)
o   Madal hinnatase
o   Kõrge hinnatase

No comments:

Post a Comment