Tuesday, January 3, 2012

2 Variant/ Hind, hinnakujunduse meetodid ja –strateegia.

·      Hinnakujunduse meetodid
o  KULUKESKNE,  mis lähtub kogukuludest või ainult otsestest (muutuv-) kuludest tooteühikule, millele lisatakse arvestuslik juurdehindlus (kindel %). Kasutada võib KASUMILÄVE  ANALÜÜSI,  lähtudes etteantud müügimahust ja soovitud kasumisummast.
o  KONKURENTSIKESKNE,  mis lähtub konkurentide hindadest.
o  NÕUDLUSEL  EHK  KAUBA  VÄÄRTUSEL  PÕHINEV,  mis lähtub tarbija väärtustajust.
·      Hinnastrateegia
o  BAASHINNA  määramisele järgneb  hinnastrateegia, so ettevõtte pikaajalise tegevussuuna kujundamine hinnakujunduses. 
o  Selle valikul lähtutakse hinna rollist   TURUNDUSPROGRAMMIS  (aktiivne või passiivne)  ning hinna tasemest (kõrge või madal)
o  Aktiivne hinnastrateegia: turu koorimise, turu hõlvamise, diferentseeritud strateegia
o  Passiivne hinnastrateegia puhul orientiiriks konkurentide hinnad: taktikalised korrektuurid, hinnaalandamised, soodustused ja -tõstmised, tarbijate psühholoogiline mõjutamine.

No comments:

Post a Comment