Tuesday, January 3, 2012

2 Variant/Turu segmentimine ja sihtturu valik.

·      TURU  SEGMENTIMINE  on heterogeense turu jaotamine homogeenseteks osaturgudeks – segmentideks, so. Sarnaste vajadustega tarbijarühmadeks,  kes reageerivad ühesuguselt teatud turundustegevusele.
·      TARBETURU  SEGMENTIMISEL võib aluseks võtta järgmised kriteeriumid:
o  DEMOGRAAFILISED  (vanus, sugu, keel)
o  SOTSIAALMAJANDUSLIKUD (haridus, amet, tulu)
o  GEOGRAAFILISED  (rahvus, riik, religioon, asum)
o  PSÜHHOLOOGILISED  (isikuomadused, klassikuuluvus, elulaad)
o  KÄITUMUSLIKUD,  NIMETATAKSE  KA  TOOTELISED  (harjumused, reageeringud, tootealased teadmised)
o  MUUD (puuetega inimesed, autoomanikud, loomapidajad, hobide harrastajad, jne)
·      SIHTTURU valikul tuleb:
o  hinnata segmentide potentsiaalset kasulikkust (segmendi suurus, kasvu-, ja kasumipotentsiaal, konkurendid)
o  segmendi vastavust ettevõtte eesmärkidele ja ressurssidele,
o  igale segmendile teha oma turundusstrateegia (diferentseerimata, diferentseeritud, kontsentreeritud turundus)
·      TURUNIŠŠ: tootjate poolt rahuldamata
·      TURUAKEN: spetsiaalse toodanguga rahuldamata turusegment

No comments:

Post a Comment