Tuesday, January 3, 2012

Turu-uuringu protsess ja liigid, info kogumine ja analüüs.

2 Variant
Turu-uuring
  • Turu-uuring on:
    • Informeeriv: tarbijate käitumine, turu trendid, arengud
    • Hindav: Kas eesmärgid on saavutatud?
    • Eksperimenteeriv: testib turge või tooteid
    • Turu-uuring annab teada turu arengutest: (millised trendid, kas suudate müüa, kas on tootele turgu, kas olete piisavalt ette valmistatud)
  • Turu-uuringu praktilisus
  • Turu-uuring on pidev protsess
  • Infosüsteem
  • Turu - uuringu protsess
  • Analüüs

Turu - uuringu protsess
  • Koosneb ETAPPIDEST:
    • probleemi defineerimine,
    • situatsiooni analüüs ja infoallikate selgitamine,
    • uurimismeetodite määratlemine,
    • andmete kogumine ja analüüs,
    • tulemuste interpreteerimine ja esitlemine.
  • PROBLEEMI JA UURINGU EESMÄRKIDE seadmine on suur ülesanne. Siin aitavad küsimused:
    • millised olulised tegurid mõjutavad probleemi,
    • missuguseid infoallikaid saab kasutada probleemi mõistmiseks,
    • missuguse turundustegevuse jaoks on teave kõige olulisem.

Turu - uuringu määratlemine
  • Tutvumisuuring: probleemi olemus, hüpoteesid, määrata uurimissuunad,
  • Kirjeldav uuring: turu, -meetmestiku, --potentsiaali või tarbijate käitumise selgitamiseks, prognooside tegemiseks,
  • Põhjuslik uuring: et selgitada põhjus-tagajärje suhteid, ühe muutuja mõju teistele muutujatele

Esmane info
  • Turundusinfo võib olla primaarne (esmane) ja sekundaarne (teisene).
  • ESMANE INFO:
      • uus originaalinfo,
    • küsitlus, vaatlus või eksperiment,
    • kvalitatiivne või kvantitatiivne küsitlus,
    • isiklik küsitlus standardiseeritud või standardiseerimata,
    • internetiküsitlus,
    • vaatlus lühikese ajavahemiku jooksul, sündmused korduvad,
    • vaatlusel uuritakse inimeste toiminguid, käitumist ja reaktsioone,
    • väli- ja laborivaatlused,
    • eksperimendis kasutatakse testi-, ja kontrollgruppi.

Info kogumine ja analüüs
  • Esmaste andmete kogumine kallis ja aeganõudev.
  • Reegel: enne kui hakata koguma andmeid, tuleb ära kasutada nn teiseste kui tunduvalt odavamate infoallikate võimalused.
  • Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine.
  • Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele

Turu-uuringu kokkuvõte
  • Probleemi definitsioon
  • Uuringu metoodika
  • Informatsiooni usaldatavus
  • Uuringu tulemused
    • Turu suurus
    • Turu struktuur
    • Turu trendid
    • Turu potentsiaal
    • Turuosa
    • Konkurentide aktiivsus, tooted, hinnad
    • Tarbijate hoiakud
    • Majandustegurid
    • Demograafilised tegurid
    • Sotsiaalsed  tegurid

No comments:

Post a Comment