Tuesday, January 3, 2012

Äriidee otsimine ja ärimudeli kavandamine.

Äriidee kasvab tihti välja pikaajalisest isiklikust huvist, toetudes oma kogemusele, rääkides sõprade ja hankijatega (tihti ilma turuuuringuta)
Äriidee otsimise protsess
  • Õppida tundma trende turul (tehnoloogia, konkurents, kaubanduseeskirjad jne)
  • Arvestada arengutrende tulevikus (nt turvalisus, loodusesõbralikkus, eluviisi- ja harjumuste muutused, töötingimuste muutused, kultuuride segunemine, turgude maailmastumine, kõrgtehnoloogia areng, demograafilised muutused,  pidev muutumine jne)
  • Loetleda 5 täiesti uut, originaalset toodet, mis on turule toodud viimase 5 aasta jooksul
  • Millised võiksid arengud olla meie riigis aastaks 2010 ja 2025? Ja kuidas Teie idee võiks sellesse keskkonda sobida?
Hea äriidee omadused:
    • uuenduslik iseloom,
    • orienteeritus tarbijale,
    • turu valmisolek äriidee realiseerimiseks,
    • vajalike teadmistega inimeste olemasolu,
    • realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus)
Põhiküsimused:
  • Kes on KLIENT?
  • Millised on tema VAJADUSED?
  • Millise LISAVÄÄRTUSE ettevõte loob?
  • Milliseid vajadusi RAHULDAB?
  • Miks peaks klient VALIMA minu konkurentide asemel?

ärimudeli kavandamine


INFRA-STRUK-TUUR
Tegevused (vajalikud kokkulepped, ressursid ja tegevused)
PAKKU-MINE
Kliendi-suhted (suhete juhtimise viisid)
KLIENT
Partnerid (vajalikud koostööpartnerid)
Ressursid (vajalikud ärimudeli teostamiseks)
Pakutav lisaväärtus (kliendile, tooted ja teenused)
Müügikanal (toodete kättesaadavaks tegemiseks)
Sihtgrupp (kellele firma soovib väärtust pakkuda)
(vahendid infrastruktuuri ülalpidamiseks)
Kulude struktuur
FINANTSID
Tulud
(raha teenimise allikad)

No comments:

Post a Comment