Tuesday, January 3, 2012

2 Variant/ Äriidee otsimise protsess

·      Ajurünnak (kirjutada üles nii palju ideid kui pähe tuleb, ka nn hullud ideed)
·      Valige välja sobivamad ideed ja püüdke neid edasi arendada
·      Tooge välja toote/teenuse omadused võimalikult igakülgselt (kuju/vorm, suurus, disain, värv, materjal, funktsioon, maksumus). Seejärel püüdke igale omadusele leida maksimaalselt palju alternatiive/valikuid.
·      Tuua välja toote/teenuse iseloomustus 5 küsimuse toel: kes? mida? kus? millal? kuidas?
·      MIDA? (toode/teenus, idee läbikaalumine, eesmärkide püstitamine)
·      KELLELE? (kliendid, e/v loomise eeldus)
·      KUIDAS? (s.o kontseptsioon, eesmärkide saavutamise viis)
·      Hea äriidee omadused:
o  uuenduslik iseloom,
o  orienteeritus tarbijale,
o  turu valmisolek äriidee realiseerimiseks,
o  vajalike teadmistega inimeste olemasolu,
o  realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus)
§  Hästisõnastatud äriidee peab vastama järgmistele küsimustele:
o  Kes on Teie klient ja tarbija?
o  Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus?
o  Missuguseid väärtusi loob ettevõte klientidele?
o  Missuguse kauba/teenusega ettevõte rahuldab kliendi vajadusi?
o  Miks peaks klient ostma just Teilt?

No comments:

Post a Comment