Tuesday, January 3, 2012

Turunduse planeerimine: etapid, protsess.


 планирование сбыта: этапы, процесс.

1 Variant
Strateegiline turundus:
  • ISO 9000 järgi toote elutsükli esimene faas
  • Orienteerib kõik tegevused tarbijale

Turunduse planeerimise etapid I:
  • Strateegiline planeerimine
  • Strateegia kujundamine
    • Kus me oleme praegu
    • Kuhu tahame jõuda (visioon)
    • Kuidas selle saavutame
  • Tooteportfell
  • BCC mudel
  • Tooteportfelli analüüs
  • Turustrateegiate valik

Turunduse planeerimise etapid II:
  • Strateegia kujundamine/planeerimine
    • Teiste plaanide aluseks
    • Globaalsed eesmärgid
    • Ettevõtte visioon
    • Igal tasandil tuleb visioon muuta stateegilisteks eesmärkideks
  • Strateegia valimine
    • Strateegiline audit
    • SWOT analüüs
  • Taktika määramine
  • Operatiivse plaani koostamine
  • Realiseerimine
Turunduse planeerimise protsess:
  • Situatsiooni analüüs (audit, SWOT)
  • Eesmärkide püstitamine
  • Turunduse strateegia koostamine (sihtturud, positsioneerimine, turunduskompleks, turunduskulud)
  • Turunduskompleksi elementide (Product, Price, Place, Promotion) strateegiate koostamine
  • Tegevuskavade väljatöötamine (mida teha, millal teha, kes vastutab, kes maksab)
  • Eelarvete koostamine
  • kontrollimine
2 Variant

·      STRATEEGILINE TURUNDUS on:
o  rahvusvahelise standardi ISO 9000 järgi objekti elutsükli esimene faas,
o  kui kontseptsioon, mis orienteerib kõik tegevused tarbijale,
·      Ettevõtte turundustegevuse plaanimise etapid:
o  STRATEEGIA KUJUNDAMINE (kuidas tegutseda?)
o  STRATEEGIA VALIMINE (milline strateegia parim?)
o  TAKTIKA MÄÄRAMINE (mida teha ja miks?)
o  OPERATIIVSE PLAANI KOOSTAMINE JA REALISEERIMINE (kes, mida, kus ja millal peab tegema?)
·      Strateegiline planeerimine on teiste plaanide koostamise aluseks: paneb paika globaalsed eesmärgid ja ettevõtte missiooni.
·      Igal juhtimistasandil tuleb missioon muuta konkreetseteks strateegilisteks eesmärkideks (ülesanneteks, nt suurendada turu osa x % n aastal).
·      Strateegiline audit ja SWOT analüüs annavad planeerimiseks vajalikud andmed.
·      SWOT analüüsi alusel saab kujundada äriportfelli: ettevõtte tegevusalade ja toodete kogum.
·      Turunduse planeerimisprotsess
o  Situatsiooni analüüs (turundusaudit, SWOT: kus me asume?),
o  Eesmärkide püstitamine, mida tahetakse saavutada,
o  Turunduse strateegia koostamine eesmärkide saavutamiseks (sihtturgude strateegia, positsioneerimine, turunduskompleks, -kulud),
o  Turunduskompleksi elementide strateegiate koostamine,
o  Tegevuskavade väljatöötamine turunduse strateegiate elluviimiseks: mida, millal, teha, kes vastutab, mis maksab?
o  Eelarvete koostamine (tulud, kulud, kasum),
o  Kontrolli läbiviimise kord (aruannete põhjal).

No comments:

Post a Comment