Tuesday, January 3, 2012

Turu segmentimine ja sihtturu valik.


   сигментирование рынка и выбор рынка сбыта.

Turule sisenemine
  • Turud homogeensed ja heterogeensed (sarnaste või erinevate vajadustega tarbijad)
  • Turule sisenemise viisid:
    • massturunduse kaudu (masstootmine, homogeenne turg)
    • Toote diferentseerimine (vähemalt 2 toodet, eristuvad konkurentidest, heterogeenne turg, enamus)
    • Sihtturundus (tooted ja meetmed sihtrühmade jaoks, turg vajab segmentimist
  • TURU  SEGMENTIMINE  on heterogeense turu jaotamine homogeenseteks osaturgudeks – segmentideks, so. Sarnaste vajadustega tarbijarühmadeks,  kes reageerivad ühesuguselt teatud turundustegevusele.


Turu segmentimine
  • TARBETURU  SEGMENTIMISEL võib aluseks võtta järgmised kriteeriumid:
  • DEMOGRAAFILISED  (vanus, sugu, keel)
  • SOTSIAALMAJANDUSLIKUD (haridus, amet, tulu)
  • GEOGRAAFILISED  (rahvus, riik, religioon, asum)
  • PSÜHHOLOOGILISED  (isikuomadused, klassikuuluvus, elulaad)
  • KÄITUMUSLIKUD,  NIMETATAKSE  KA  TOOTELISED  (harjumused, reageeringud, tootealased teadmised)
  • MUUD (puuetega inimesed, autoomanikud, loomapidajad, hobide harrastajad, jne)
Sihtturu valik
  • SIHTTURU valikul tuleb:
    • hinnata segmentide potentsiaalset kasulikkust (segmendi suurus, kasvu-, ja kasumipotentsiaal, konkurendid)
    • segmendi vastavust ettevõtte eesmärkidele ja ressurssidele,
    • igale segmendile teha oma turundusstrateegia (diferentseerimata, diferentseeritud, kontsentreeritud turundus)
  • TURUNIŠŠ: tootjate poolt rahuldamata turusegment

No comments:

Post a Comment