Tuesday, January 3, 2012

2 Variant/ Turundusmeetmestik ja selle elementide kirjeldus

·      Product, Price, Place, Promotion (4P)
Toode
Eritunnused, lisandid, paigaldamine, teenindus, garantii, pakend
Hind
Eesmärgid, paindlikkus, toote elutsükkel, geograafilised tingimused, hinnaalandused
Turustus
Eesmärgid, turustustüüp, vahendajad, turu tüüp ja asukoht, vedu, teenindus, turustuse juhtimine
Toetus
Müügipersonal, -motivatsioon, -treening, -valik, -arv, reklaam, müügisoodustus, suhtluskorraldus

·      TOOTE  all mõistetakse kõike, mida turul pakutakse ja mis rahuldab mingit soovi või vajadust. Need on materiaalsed objektid, teenused, asukohad, organisatsioonid, ideed, informatsioon jm
o  Toodet vaadeldakse 3-tasandilisena:
§  TOOTE  TUUM  ehk põhiline hüve, mida tarbija omandab oma probleemi lahendamiseks. Ülesanne selgitada tarbija vajadused.
§  KONKREETNE  TOODE  ehk toote reaalne teostus (kvaliteet, väliskujundus, margitunnus, pakend)
§  LAIENDATUD  TOODE,  mis pakub tarbijale täiendavaid teenuseid ja kasusid  (kohale toimetamine, paigaldamine, järelhooldus, garantii, krediit).
o  Tooteid liigitatakse lähtuvalt lõppkasutusajast (tarbe-, tööstuskaup), kasutusaja pikkusest (lühitarbe-, kestuskaup, teenused), ostuharjumusest (esmatarbe-, valik-,  eri-, võõrkaup). Esmatarbe-kaup võib olla regulaar-, impulss-, hädaabikaup.
·      HIND  on toote  VÄÄRTUS  RAHAS, mida toote või teenuse eest nõutakse või millega tarbija on seda nõus ostma
o  HIINNAPOLIITIKAT  kasutatakse koos TURUNDUSMEETMESTIKU  teiste osadega, kusjuures tal on 2 olulist eelist: 
o  Hinda saab kiiremini ja kergemini muuta
o  Hinnaalased otsused avaldavad äritegevusele kohest mõju
o  Hinna eesmärgid võivad põhineda turul (säilitada turuosa), kasumist lähtuvad, seotud hea maine säilimisega, kvaliteediliidriks pürgimisega jne
·      TURUSTUS on tegevus, millega luuakse toote edasitoimetamise süsteem tootjalt tarbijale. Siia kuuluvad:
§  Turustuskanalite valik ja koordineerimine
§  Toodete transport
§  Toodete ladustamine
§  Kaubavarude juhtimine
o  Turustuskanali ülesanne on vähendada kulusid kontaktide loomisel, sorteerimisel, tehingute sõlmimisel
o  Turustuskanali valikul arvestada: toote müügimaht, firma kulud, arvelduste kiirus, klientide pretensioonid, kaubanduspind toote all, klientide suhtumine vahendajasse jm
o  Turustuskanali astmed, vertikaalsed ja horisontaalsed kanalid
·      MÜÜGITOETUS  on kommunikatsiooni süsteem tarbijate ja laiema avalikkusega
·      MÜÜGITOETUSE PÕHIEESMÄRGID:
o  Tarbijate informeerimine uutest toodetest, nende otstarbest ja müügikohtadest
o  Tarbijate veenmine ja mõjutamine
o  Kaupade olemasolu ja kättesaadavuse meenutamine
·      Eesmärkide piiritlemisele järgneb SIHTAUDITOORIUMI VALIK, kellele sõnumeid suunata: olemasolevad ja potentsiaalsed kliendid.
·      Müügitoetuse liigid:
o  reklaam
o  isiklik müük
o  Müügi soodustamine
o  Avaliku arvamuse kujundamine
·      Toetuse strateegiad: tõmbe ja tõukestrateegiad

No comments:

Post a Comment