Tuesday, January 3, 2012

Toode ja toodangupoliitika.

2 Variant

Product – eritunnused, lisandid, paigaldamine, garantii, pakend
Kõik, mida turul pakutakse, mis mingit vajadust rahuldab (toode, teenus, info, idee). Kolm tasandit:
·         Toote tuum (hüve, mida toode pakub, vajadus, mida rahuldab)
·         Konkreetne toode (materjal, kujundus, logod, pakend)
·         Laiendatud toode (paigaldamine, garantii)
Toodete liigitus
·         Lähtuvalt kasutajast (tarbekaup, tööstuskaup)
·         Kasutusajast (lühitarbekaup, kestuskaup, teenus)
·         Ostuharjumuset (esmatarbekaup – regulaarkaup, impulsskaup, hädaabikaup, valikkaup, võõrkaup, erikaup)
Toote elutsükkel:
·         Kujundus – uus toode peab olema
                                      i.      tarbijale tähtis
                                    ii.      ainulaadne
                                  iii.      mittejäljendatav
                                  iv.      turustatav
·         Juurutamine
·         Kasv
·         Küpsus
·         Langus
Uue toote evitamine:
·         Uurimissuundade valik
·         Idee otsing
·         Idee valik
·         Tootmiskontseptsiooni loomine ja testimine
·         Turundusstrateegia kujundamine
·         Ärianalüüs
·         Prototüüpimine
·         Prooviturundus
·         Toote viimine turule
Toote mark – tootja/tootjate rühma toode, mis eristub marginime ja margimärgiga. Seadusega kaistud margitunnus – kaubamärk. Tootjamark, müüjamark.
Kaubamärk – eristusvõime, reklaam, kaitse.

No comments:

Post a Comment