Tuesday, January 3, 2012

2 variant/Turunduse definitsioon, turud ja turunduse subjektid.

·      “Turundus on juhtimisfunktsioon – protsess, kus sobitatakse firma ressursid ja tarbija vajadused” (J.R. Evans, B. Rerman)
·      “Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu” (P. Kotler)
·      “Turunduse eesmärk on muuta müük iseeneslikuks. Sihiks on tunda ja mõista tarbijaid nii hästi, et loodud kaup sobiks neile ja müüks ennast ise”(P. Drucker)
·      Turunduse üldmõisteteks on vajadus, soov, nõudlus; tooted/teenused; turud; turundus, turundajad.
·      TURG on toote olemasolevate ja potentsiaalsete tarbijate ning tehingute kogum.
·      Tänapäeva majandus koosneb paljudest turgudest:
o  ressursid;
o  tooted vahendajatele;
o  tooted lõpptarbijatele;
o  tarbija müüb tööd;
o  palga eest ostab kaupu jne
·      Kes tahab müüa:
o  peab otsima ostjaid,
o  välja selgitama nende vajadused,
o  korraldama vastavate kaupade tootmise,
o  müügitoetuse, turustamise.
·      MARKETING on turu juhtimine eesmärgiga sooritada vahetus inimeste vajaduste ja soovide rahuldamiseks.
·      Turunduse subjektid:
o  tootjad,
o  lõpptarbijad,
o  jaekaubandus-,
o  hulgikaubandusettevõtted,
o  turunduse spetsialistid (spetsialiseerunud organisatsioonid, isikud).
·      Eristatakse järgmisi turge:
o  tootmisvahendite,
o  tarbekaupade,
o  teenuste,
o  infoturgu.
·      Või isiku-,
o  asukohtade,
o  ideede-,
o  organisatsiooniturundus.

No comments:

Post a Comment