Tuesday, January 3, 2012

Turundusmeetmestik ja selle elementide kirjeldus.

2 Variant


4P turundusmeetmestik:

  • Product – eritunnused, lisandid, paigaldamine, garantii, pakend
    Kõik, mida turul pakutakse, mis mingit vajadust rahuldab (toode, teenus, info, idee). Kolm tasandit:
    • Toote tuum (hüve, mida toode pakub, vajadus, mida rahuldab)
    • Konkreetne toode (materjal, kujundus, logod, pakend)
    • Laiendatud toode (paigaldamine, garantii)
Toodete liigitus
    • Lähtuvalt kasutajast (tarbekaup, tööstuskaup)
    • Kasutusajast (lühitarbekaup, kestuskaup, teenus)
    • Ostuharjumusest (esmatarbekaup – regulaarkaup, impulsskaup, hädaabikaup, valikkaup, võõrkaup, erikaup)
Toote elutsükkel:
    • Kujundus – uus toode peab olema
      • tarbijale tähtis
      • ainulaadne
      • mittejäljendatav
      • turustatav
    • Juurutamine
    • Kasv
    • Küpsus
    • Langus
Uue toote evitamine:
    • Uurimissuundade valik
    • Idee otsing
    • Idee valik
    • Tootmiskontseptsiooni loomine ja testimine
    • Turundusstrateegia kujundamine
    • Ärianalüüs
    • Prototüüpimine
    • Prooviturundus
    • Toote viimine turule
Toote mark – tootja/tootjate rühma toode, mis eristub marginime ja margimärgiga. Seadusega kaitstud margitunnus – kaubamärk. Tootjamark, müüjamark.
  • Price – eesmärgid, paindlikkus, toote elutsükkel, hinnaalandused, geograafilised tingimused
    • Pakkumis-/ostuhind – väärtus rahas
    • Hinda saab kergemini muuta kui toodet
    • Hinnaalased otsused on kiirema mõjuga
    • Hinna muutmise eesmärgid võivad põhineda:
      • Turul (turuosa säilitamine, turu hõivamine)
      • Kasumil
      • Mainel
    • Hinnakujunduse meetodid:
      • Kulukeskne – lähtub toote valmistamise kogukuludest või muutuvkuludest (kasumiläve analüüs)
      • Konkurentsikeskne
      • Nõudlusel põhinev
    • Hinnastrateegia:
      • Baashind määratakse kõigepealt, sellele järgneb hinnastrateegia
      • Aktiivne hinnastrateegia – turu koorimine, turu hõivamine
      • Passiivne hinnastrateegia (konkurentsist, turust lähtuvalt)
      • Madal hinnatase
      • Kõrge hinnatase
  • Place – turustus – vahendajad, turu tüüp, vedu, teenindus
    • Toote edasitoimetamine tootjalt tarbijale
      • Turustuskanalite valik, juhtimine
      • Transport
      • Ladustamine
      • Varude juhtimine
    • Eesmärgiks vähendada kulusid kontaktide loomisel, tehingute sõlmimisel
    • Vaja arvestada:
      • Toote müügimaht
      • Firma kulud
      • Arvelduste kiirus
      • Pretensioonid
      • Kaubanduspind
    • Vertikaalsed turustuskanal – tootja, vahendaja, müüja töötavad koos ühe toote nimel (butiik, ametlik maaletooja jne)
    • horisontaalsed turustuskanalid – tootja, vahendaja ja müüja töötavad eraldi (kaubanduskett – kulude vähendamine, ketikaubanduses omamine, frantsiis ja rent)
  • Promotion – müügitoetus – müügipersonal, motivatsioon, treening, PR
    • Suhtlus tarbija ja avalikkusega
    • Eesmärgid:
      • Tarbijate informeerimine toodetest, vajadustest, mida need rahuldavad ja müügikohtadest
      • Tarbija mõjutamine, veenmine
      • Kaupade olemasolu, kättesaadavuse meenutamine
    • Müügitoetuse strateegia:
      • Püstita eesmärk
      • Vali sihtauditoorium (olemasolevad ja potentsiaalsed kliendid)
    • Liigid:
      • Reklaam
      • Isiklik müük
      • Müügi soodustamine
      • Avaliku arvamuse kujundamine
    • Toetusstrateegiad – tõmbe ja tõukestrateegiad

No comments:

Post a Comment