- Turu-uuring on:
- Informeeriv: tarbijate käitumine, turu trendid, arengud
- Hindav: Kas eesmärgid on saavutatud?
- Eksperimenteeriv: testib turge või tooteid
- Turu-uuring annab teada turu arengutest: (millised trendid, kas suudate müüa, kas on tootele turgu, kas olete piisavalt ette valmistatud)
- Turu-uuringu praktilisus
- Turu-uuring on pidev protsess
- Infosüsteem
- Turu - uuringu protsess
- Analüüs
Turu - uuringu protsess
- Koosneb ETAPPIDEST:
- probleemi defineerimine,
- situatsiooni analüüs ja infoallikate selgitamine,
- uurimismeetodite määratlemine,
- andmete kogumine ja analüüs,
- tulemuste interpreteerimine ja esitlemine.
- PROBLEEMI JA UURINGU EESMÄRKIDE seadmine on suur ülesanne. Siin aitavad küsimused:
- millised olulised tegurid mõjutavad probleemi,
- missuguseid infoallikaid saab kasutada probleemi mõistmiseks,
- missuguse turundustegevuse jaoks on teave kõige olulisem.
Turu - uuringu määratlemine
- Tutvumisuuring: probleemi olemus, hüpoteesid, määrata uurimissuunad,
- Kirjeldav uuring: turu, -meetmestiku, --potentsiaali või tarbijate käitumise selgitamiseks, prognooside tegemiseks,
- Põhjuslik uuring: et selgitada põhjus-tagajärje suhteid, ühe muutuja mõju teistele muutujatele
Esmane info
- Turundusinfo võib olla primaarne (esmane) ja sekundaarne (teisene).
- ESMANE INFO:
- uus originaalinfo,
- küsitlus, vaatlus või eksperiment,
- kvalitatiivne või kvantitatiivne küsitlus,
- isiklik küsitlus standardiseeritud või standardiseerimata,
- internetiküsitlus,
- vaatlus lühikese ajavahemiku jooksul, sündmused korduvad,
- vaatlusel uuritakse inimeste toiminguid, käitumist ja reaktsioone,
- väli- ja laborivaatlused,
- eksperimendis kasutatakse testi-, ja kontrollgruppi.
Info kogumine ja analüüs
- Esmaste andmete kogumine kallis ja aeganõudev.
- Reegel: enne kui hakata koguma andmeid, tuleb ära kasutada nn teiseste kui tunduvalt odavamate infoallikate võimalused.
- Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine.
- Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele
Turu-uuringu kokkuvõte
- Probleemi definitsioon
- Uuringu metoodika
- Informatsiooni usaldatavus
- Uuringu tulemused
- Turu suurus
- Turu struktuur
- Turu trendid
- Turu potentsiaal
- Turuosa
- Konkurentide aktiivsus, tooted, hinnad
- Tarbijate hoiakud
- Majandustegurid
- Demograafilised tegurid
- Sotsiaalsed tegurid
No comments:
Post a Comment