- Turud homogeensed ja heterogeensed (sarnaste või erinevate vajadustega tarbijad)
- Turule sisenemise viisid:
- massturunduse kaudu (masstootmine, homogeenne turg)
- Toote diferentseerimine (vähemalt 2 toodet, eristuvad konkurentidest, heterogeenne turg, enamus)
- Sihtturundus (tooted ja meetmed sihtrühmade jaoks, turg vajab segmentimist
- TURU SEGMENTIMINE on heterogeense turu jaotamine homogeenseteks osaturgudeks – segmentideks, so. Sarnaste vajadustega tarbijarühmadeks, kes reageerivad ühesuguselt teatud turundustegevusele.
Turu segmentimine
- TARBETURU SEGMENTIMISEL võib aluseks võtta järgmised kriteeriumid:
- DEMOGRAAFILISED (vanus, sugu, keel)
- SOTSIAALMAJANDUSLIKUD (haridus, amet, tulu)
- GEOGRAAFILISED (rahvus, riik, religioon, asum)
- PSÜHHOLOOGILISED (isikuomadused, klassikuuluvus, elulaad)
- KÄITUMUSLIKUD, NIMETATAKSE KA TOOTELISED (harjumused, reageeringud, tootealased teadmised)
- MUUD (puuetega inimesed, autoomanikud, loomapidajad, hobide harrastajad, jne)
Sihtturu valik
- SIHTTURU valikul tuleb:
- hinnata segmentide potentsiaalset kasulikkust (segmendi suurus, kasvu-, ja kasumipotentsiaal, konkurendid)
- segmendi vastavust ettevõtte eesmärkidele ja ressurssidele,
- igale segmendile teha oma turundusstrateegia (diferentseerimata, diferentseeritud, kontsentreeritud turundus)
- TURUNIŠŠ: tootjate poolt rahuldamata turusegment
No comments:
Post a Comment