· TURU SEGMENTIMINE on heterogeense turu jaotamine homogeenseteks osaturgudeks – segmentideks, so. Sarnaste vajadustega tarbijarühmadeks, kes reageerivad ühesuguselt teatud turundustegevusele.
· TARBETURU SEGMENTIMISEL võib aluseks võtta järgmised kriteeriumid:
o DEMOGRAAFILISED (vanus, sugu, keel)
o SOTSIAALMAJANDUSLIKUD (haridus, amet, tulu)
o GEOGRAAFILISED (rahvus, riik, religioon, asum)
o PSÜHHOLOOGILISED (isikuomadused, klassikuuluvus, elulaad)
o KÄITUMUSLIKUD, NIMETATAKSE KA TOOTELISED (harjumused, reageeringud, tootealased teadmised)
o MUUD (puuetega inimesed, autoomanikud, loomapidajad, hobide harrastajad, jne)
· SIHTTURU valikul tuleb:
o hinnata segmentide potentsiaalset kasulikkust (segmendi suurus, kasvu-, ja kasumipotentsiaal, konkurendid)
o segmendi vastavust ettevõtte eesmärkidele ja ressurssidele,
o igale segmendile teha oma turundusstrateegia (diferentseerimata, diferentseeritud, kontsentreeritud turundus)
· TURUNIŠŠ: tootjate poolt rahuldamata
· TURUAKEN: spetsiaalse toodanguga rahuldamata turusegment
No comments:
Post a Comment