2 Variant
Price – eesmärgid, paindlikkus, toote elutsükkel, hinnaalandused, geograafilised tingimused
Price – eesmärgid, paindlikkus, toote elutsükkel, hinnaalandused, geograafilised tingimused
· Pakkumis-/ostuhind – väärtus rahas
· Hinda saab kergemini muuta kui toodet
· Hinnaalased otsused on kiirema mõjuga
· Hinna muutmise eesmärgid võivad põhineda:
o Turul (turuosa säilitamine, turu hõivamine)
o Kasumil
o Mainel
· Hinnakujunduse meetodid:
o Kulukeskne – lähtub toote valmistamise kogukuludest või muutuvkuludest (kasumiläve analüüs)
o Konkurentsikeskne
o Nõudlusel põhinev
· Hinnastrateegia:
o Baashind määratakse kõigepealt, sellele järgneb hinnastrateegia
o Aktiivne hinnastrateegia – turu koorimine, turu hõivamine
o Passiivne hinnastrateegia (konkurentsist, turust lähtuvalt)
o Madal hinnatase
o Kõrge hinnatase
No comments:
Post a Comment