· Turu - uuringu protsess
o Koosneb ETAPPIDEST:
§ probleemi defineerimine,
§ situatsiooni analüüs ja infoallikate selgitamine,
§ uurimismeetodite määratlemine,
§ andmete kogumine ja analüüs,
§ tulemuste interpreteerimine ja esitlemine.
o PROBLEEMI JA UURINGU EESMÄRKIDE seadmine on suur ülesanne. Siin aitavad küsimused:
§ millised olulised tegurid mõjutavad probleemi,
§ missuguseid infoallikaid saab kasutada probleemi mõistmiseks,
§ missuguse turundustegevuse jaoks on teave kõige olulisem.
· Turu - uuringu määratlemine
o Tutvumisuuring: probleemi olemus, hüpoteesid, määrata uurimissuunad,
o Kirjeldav uuring: turu, -meetmestiku, --potentsiaali või tarbijate käitumise selgitamiseks, prognooside tegemiseks,
o Põhjuslik uuring: et selgitada põhjus-tagajärje suhteid, ühe muutuja mõju teistele muutujatele
· Turundusinfo võib olla primaarne (esmane) ja sekundaarne (teisene).
· ESMANE INFO:
o uus originaalinfo,
o küsitlus, vaatlus või eksperiment,
o kvalitatiivne või kvantitatiivne küsitlus,
o isiklik küsitlus standardiseeritud või standardiseerimata,
o internetiküsitlus,
o vaatlus lühikese ajavahemiku jooksul, sündmused korduvad,
o vaatlusel uuritakse inimeste toiminguid, käitumist ja reaktsioone,
o väli- ja laborivaatlused,
o eksperimendis kasutatakse testi-, ja kontrollgruppi.
· Info kogumine ja analüüs
o Esmaste andmete kogumine on kallis ja aeganõudev.
o Reegel: enne kui hakata koguma andmeid, tuleb ära kasutada nn teiseste kui tunduvalt odavamate infoallikate võimalused.
o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine.
o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem).
No comments:
Post a Comment