Turu-uuring – annab teada turu arengutest (trendid, võimalus müüa). On pidev protsess:
- Informeeriv: tarbija käitumisest ja turu olemusest/muutumisest informeeriv uuring
- Hindav: kas saavutasime eesmärgi
- Eksperimenteeriv: testib turge, tooteid
Turunduse infosüsteem:
- Turunduseks vajalike andmete kogumine sise- ja väliskeskkonnast
- Andmebaas:
- Firmasisesed andmed (raamatupidamine, laoseis, ostjate tagasiside)
- Väliskeskkonna andmed (hankijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid, turud, tehnoloogia)
- Andmed turundusmeetmestiku kohta (tooted, hinnad, müügitoetus)
- Turundusuuringute andmed (agentuuridelt, kirjastustelt)
- Infoallikad:
- Raamatupidamissüsteem
- Kirjandus
- Kataloogid
- Statistika
- Vaatlused
- Funktsioonid
- Andmete sisestamine
- Töötlemine
- Analüüs
- Statistilised meetodid ja mudelid
- TIS jälgib:
- Turupotentsiaal
- Turuosa
- Käive
- Tarbijad
- Konkurendid
No comments:
Post a Comment