· Hinnakujunduse meetodid
o KULUKESKNE, mis lähtub kogukuludest või ainult otsestest (muutuv-) kuludest tooteühikule, millele lisatakse arvestuslik juurdehindlus (kindel %). Kasutada võib KASUMILÄVE ANALÜÜSI, lähtudes etteantud müügimahust ja soovitud kasumisummast.
o KONKURENTSIKESKNE, mis lähtub konkurentide hindadest.
o NÕUDLUSEL EHK KAUBA VÄÄRTUSEL PÕHINEV, mis lähtub tarbija väärtustajust.
· Hinnastrateegia
o BAASHINNA määramisele järgneb hinnastrateegia, so ettevõtte pikaajalise tegevussuuna kujundamine hinnakujunduses.
o Selle valikul lähtutakse hinna rollist TURUNDUSPROGRAMMIS (aktiivne või passiivne) ning hinna tasemest (kõrge või madal)
o Aktiivne hinnastrateegia: turu koorimise, turu hõlvamise, diferentseeritud strateegia
o Passiivne hinnastrateegia puhul orientiiriks konkurentide hinnad: taktikalised korrektuurid, hinnaalandamised, soodustused ja -tõstmised, tarbijate psühholoogiline mõjutamine.
No comments:
Post a Comment