Müügi olemus:
Müük on teise osapoole mõjutamine endale soodsa tehingu/otsuse saavutamiseks.
Personaalne müük on oluline (46% kõigist turunduskuludest, 13% käibest). 61% firmajuhtidest arvab, et personaalne müük kasvab.
Trendid:
Personaalne töö kliendiga peab looma lisaväärtust, vastasel juhul jääb see automatiseeritud müügile alla (näide – amazon vs eesti raamatupoed).
Kliendisuhte hoidmine eeldab tööd kogu organisatsioonilt. Kliendisuhe on oluline konkurentsieelis.
Müügistiilid:
- Suunav müük – madal oodatav lisaväärtus, üksikostude korral (võida tehing)
- Suhtemüük – madal oodatav lisaväärtus, ostulojaalsus (arenda koostööd)
- Ekspertmüük – kõrge oodatav lisaväärtus, ostulojaalsus (arenda koostööd)
- Konsulteeriv müük – kõrge oodatav lisaväärtus, üksikostud (võida tehing)
Müügiorganisatsiooni arendamine:
- Müügi teadvustamine (müügi baaskoolitus)
- Müügi analüüsimine (müügijuhtimise süsteem)
- Müügi juhtimine (müügiprotsessid)
No comments:
Post a Comment