2 Variant/ Äriidee otsimise protsess
Äriidee otsimine
Äriidee otsimine
Äriidee kasvab tihti välja pikaajalisest isiklikust huvist, toetudes oma kogemusele, rääkides sõprade ja hankijatega (tihti ilma turuuuringuta)
Äriidee otsimise protsess
- Õppida tundma trende turul (tehnoloogia, konkurents, kaubanduseeskirjad jne)
- Arvestada arengutrende tulevikus (nt turvalisus, loodusesõbralikkus, eluviisi- ja harjumuste muutused, töötingimuste muutused, kultuuride segunemine, turgude maailmastumine, kõrgtehnoloogia areng, demograafilised muutused, pidev muutumine jne)
- Loetleda 5 täiesti uut, originaalset toodet, mis on turule toodud viimase 5 aasta jooksul
- Millised võiksid arengud olla meie riigis aastaks 2010 ja 2025? Ja kuidas Teie idee võiks sellesse keskkonda sobida?
Hea äriidee omadused:
- uuenduslik iseloom,
- orienteeritus tarbijale,
- turu valmisolek äriidee realiseerimiseks,
- vajalike teadmistega inimeste olemasolu,
- realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus)
Põhiküsimused:
- Kes on KLIENT?
- Millised on tema VAJADUSED?
- Millise LISAVÄÄRTUSE ettevõte loob?
- Milliseid vajadusi RAHULDAB?
- Miks peaks klient VALIMA minu konkurentide asemel?
ärimudeli kavandamine
INFRA-STRUK-TUUR Tegevused (vajalikud kokkulepped, ressursid ja tegevused) PAKKU-MINE Kliendi-suhted (suhete juhtimise viisid) KLIENT Partnerid (vajalikud koostööpartnerid) Ressursid (vajalikud ärimudeli teostamiseks) Pakutav lisaväärtus (kliendile, tooted ja teenused) Müügikanal (toodete kättesaadavaks tegemiseks) Sihtgrupp (kellele firma soovib väärtust pakkuda) (vahendid infrastruktuuri ülalpidamiseks) Kulude struktuur FINANTSID Tulud (raha teenimise allikad)
No comments:
Post a Comment