· Product, Price, Place, Promotion (4P)
Toode Eritunnused, lisandid, paigaldamine, teenindus, garantii, pakend | Hind Eesmärgid, paindlikkus, toote elutsükkel, geograafilised tingimused, hinnaalandused |
Turustus Eesmärgid, turustustüüp, vahendajad, turu tüüp ja asukoht, vedu, teenindus, turustuse juhtimine | Toetus Müügipersonal, -motivatsioon, -treening, -valik, -arv, reklaam, müügisoodustus, suhtluskorraldus |
· TOOTE all mõistetakse kõike, mida turul pakutakse ja mis rahuldab mingit soovi või vajadust. Need on materiaalsed objektid, teenused, asukohad, organisatsioonid, ideed, informatsioon jm
o Toodet vaadeldakse 3-tasandilisena:
§ TOOTE TUUM ehk põhiline hüve, mida tarbija omandab oma probleemi lahendamiseks. Ülesanne selgitada tarbija vajadused.
§ KONKREETNE TOODE ehk toote reaalne teostus (kvaliteet, väliskujundus, margitunnus, pakend)
§ LAIENDATUD TOODE, mis pakub tarbijale täiendavaid teenuseid ja kasusid (kohale toimetamine, paigaldamine, järelhooldus, garantii, krediit).
o Tooteid liigitatakse lähtuvalt lõppkasutusajast (tarbe-, tööstuskaup), kasutusaja pikkusest (lühitarbe-, kestuskaup, teenused), ostuharjumusest (esmatarbe-, valik-, eri-, võõrkaup). Esmatarbe-kaup võib olla regulaar-, impulss-, hädaabikaup.
· HIND on toote VÄÄRTUS RAHAS, mida toote või teenuse eest nõutakse või millega tarbija on seda nõus ostma
o HIINNAPOLIITIKAT kasutatakse koos TURUNDUSMEETMESTIKU teiste osadega, kusjuures tal on 2 olulist eelist:
o Hinda saab kiiremini ja kergemini muuta
o Hinnaalased otsused avaldavad äritegevusele kohest mõju
o Hinna eesmärgid võivad põhineda turul (säilitada turuosa), kasumist lähtuvad, seotud hea maine säilimisega, kvaliteediliidriks pürgimisega jne
· TURUSTUS on tegevus, millega luuakse toote edasitoimetamise süsteem tootjalt tarbijale. Siia kuuluvad:
§ Turustuskanalite valik ja koordineerimine
§ Toodete transport
§ Toodete ladustamine
§ Kaubavarude juhtimine
o Turustuskanali ülesanne on vähendada kulusid kontaktide loomisel, sorteerimisel, tehingute sõlmimisel
o Turustuskanali valikul arvestada: toote müügimaht, firma kulud, arvelduste kiirus, klientide pretensioonid, kaubanduspind toote all, klientide suhtumine vahendajasse jm
o Turustuskanali astmed, vertikaalsed ja horisontaalsed kanalid
· MÜÜGITOETUS on kommunikatsiooni süsteem tarbijate ja laiema avalikkusega
· MÜÜGITOETUSE PÕHIEESMÄRGID:
o Tarbijate informeerimine uutest toodetest, nende otstarbest ja müügikohtadest
o Tarbijate veenmine ja mõjutamine
o Kaupade olemasolu ja kättesaadavuse meenutamine
· Eesmärkide piiritlemisele järgneb SIHTAUDITOORIUMI VALIK, kellele sõnumeid suunata: olemasolevad ja potentsiaalsed kliendid.
· Müügitoetuse liigid:
o reklaam
o isiklik müük
o Müügi soodustamine
o Avaliku arvamuse kujundamine
· Toetuse strateegiad: tõmbe ja tõukestrateegiad
No comments:
Post a Comment