· “Turundus on juhtimisfunktsioon – protsess, kus sobitatakse firma ressursid ja tarbija vajadused” (J.R. Evans, B. Rerman)
· “Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu” (P. Kotler)
· “Turunduse eesmärk on muuta müük iseeneslikuks. Sihiks on tunda ja mõista tarbijaid nii hästi, et loodud kaup sobiks neile ja müüks ennast ise”(P. Drucker)
· Turunduse üldmõisteteks on vajadus, soov, nõudlus; tooted/teenused; turud; turundus, turundajad.
· TURG on toote olemasolevate ja potentsiaalsete tarbijate ning tehingute kogum.
· Tänapäeva majandus koosneb paljudest turgudest:
o ressursid;
o tooted vahendajatele;
o tooted lõpptarbijatele;
o tarbija müüb tööd;
o palga eest ostab kaupu jne
· Kes tahab müüa:
o peab otsima ostjaid,
o välja selgitama nende vajadused,
o korraldama vastavate kaupade tootmise,
o müügitoetuse, turustamise.
· MARKETING on turu juhtimine eesmärgiga sooritada vahetus inimeste vajaduste ja soovide rahuldamiseks.
· Turunduse subjektid:
o tootjad,
o lõpptarbijad,
o jaekaubandus-,
o hulgikaubandusettevõtted,
o turunduse spetsialistid (spetsialiseerunud organisatsioonid, isikud).
· Eristatakse järgmisi turge:
o tootmisvahendite,
o tarbekaupade,
o teenuste,
o infoturgu.
· Või isiku-,
o asukohtade,
o ideede-,
o organisatsiooniturundus.
No comments:
Post a Comment