· Toodangupoliitikas 2 põhikontseptsiooni:
o toote elutsükli kontseptsioon
o uue toote väljatöötamine
· TOOTE ELUTSÜKKEL kajastab käibe ja kasumi muutumist toote eluaja jooksul
· TOOTE ELUTSÜKKEL jagatakse tavaliselt 5 faasiks:
o KUJUNDUS,
o JUURUTAMINE,
o KASV,
o KÜPSUS JA
o LANGUS.
· Toote elutsükkel võib olla erinev mittekestvus- ja kestvuskaupadel
· Mida teha toote langusfaasis?
· UUS TOODE peab olema tarbijale tähtis, ainulaadne, mittejäljendatav ja turustatav.
· Uus toode võib olla esmatoode (uus kõigile) uus ostjale, uus tootjale
· UUE TOOTE EVITAMINE koosneb 9 etapist:
o UURIMISSUUNDADE VALIK,
o IDEE OTSING,
o IDEE VALIK,
o TOOTE KONTSEPTSIOONI LOOMINE JA TESTIMINE,
o TURUNDUSSTRATEEGIA KUJUNDAMINE,
o ÄRIANALÜÜS,
o PROTOTÜÜPIDE LOOMINE,
o PROOVITURUNDUS
o TOOTE VIIMINE TURULE
· Samaliigilistest kaupadest eristab toodet MARK.
· MARK ON ÜHE TOOTJA VÕI TOOTJATE RÜHMA TOODE, MIS ON ÜHESELT ERISTATAV MARGINIME (KEELELINE TUNNUS) JA MARGIMÄRGIGA (GRAAFILINE TUNNUS).
· SEADUSEGA KAITSTUD MARGITUNNUST NIMETATAKSE KAUBAMÄRGIKS.
· KAUBAMÄRGI tähtsus on seotud tema ERISTUSVÕIME, REKLAAMI JA KAITSEGA
· Tootja- ja müüjamark
No comments:
Post a Comment