планирование сбыта: этапы, процесс.
1 Variant
Strateegiline turundus:
- ISO 9000 järgi toote elutsükli esimene faas
- Orienteerib kõik tegevused tarbijale
Turunduse planeerimise etapid I:
- Strateegiline planeerimine
- Strateegia kujundamine
- Kus me oleme praegu
- Kuhu tahame jõuda (visioon)
- Kuidas selle saavutame
- Tooteportfell
- BCC mudel
- Tooteportfelli analüüs
- Turustrateegiate valik
Turunduse planeerimise etapid II:
- Strateegia kujundamine/planeerimine
- Teiste plaanide aluseks
- Globaalsed eesmärgid
- Ettevõtte visioon
- Igal tasandil tuleb visioon muuta stateegilisteks eesmärkideks
- Strateegia valimine
- Strateegiline audit
- SWOT analüüs
- Taktika määramine
- Operatiivse plaani koostamine
- Realiseerimine
Turunduse planeerimise protsess:
- Situatsiooni analüüs (audit, SWOT)
- Eesmärkide püstitamine
- Turunduse strateegia koostamine (sihtturud, positsioneerimine, turunduskompleks, turunduskulud)
- Turunduskompleksi elementide (Product, Price, Place, Promotion) strateegiate koostamine
- Tegevuskavade väljatöötamine (mida teha, millal teha, kes vastutab, kes maksab)
- Eelarvete koostamine
- kontrollimine
2 Variant
· STRATEEGILINE TURUNDUS on:
o rahvusvahelise standardi ISO 9000 järgi objekti elutsükli esimene faas,
o kui kontseptsioon, mis orienteerib kõik tegevused tarbijale,
· Ettevõtte turundustegevuse plaanimise etapid:
o STRATEEGIA KUJUNDAMINE (kuidas tegutseda?)
o STRATEEGIA VALIMINE (milline strateegia parim?)
o TAKTIKA MÄÄRAMINE (mida teha ja miks?)
o OPERATIIVSE PLAANI KOOSTAMINE JA REALISEERIMINE (kes, mida, kus ja millal peab tegema?)
· Strateegiline planeerimine on teiste plaanide koostamise aluseks: paneb paika globaalsed eesmärgid ja ettevõtte missiooni.
· Igal juhtimistasandil tuleb missioon muuta konkreetseteks strateegilisteks eesmärkideks (ülesanneteks, nt suurendada turu osa x % n aastal).
· Strateegiline audit ja SWOT analüüs annavad planeerimiseks vajalikud andmed.
· SWOT analüüsi alusel saab kujundada äriportfelli: ettevõtte tegevusalade ja toodete kogum.
· Turunduse planeerimisprotsess
o Situatsiooni analüüs (turundusaudit, SWOT: kus me asume?),
o Eesmärkide püstitamine, mida tahetakse saavutada,
o Turunduse strateegia koostamine eesmärkide saavutamiseks (sihtturgude strateegia, positsioneerimine, turunduskompleks, -kulud),
o Turunduskompleksi elementide strateegiate koostamine,
o Tegevuskavade väljatöötamine turunduse strateegiate elluviimiseks: mida, millal, teha, kes vastutab, mis maksab?
o Eelarvete koostamine (tulud, kulud, kasum),
o Kontrolli läbiviimise kord (aruannete põhjal).
No comments:
Post a Comment