Turustrateegiad
- Ansoffi toode-turg maatriks pakub välja 4 kasvustrateegiat:
- TURU HÕLVAMINE
- Olemasolev turg + Olemasolev toode
- (e vanad tooted vanadel turgudel kasutades uusi turundusstrateegiaid, nt reklaami suurendamine, hinnad alla) Efektiivne kui turg küllastamata.
- TOOTE ARENDAMINE
- Olemasolev turg + uus toode
- (e uued tooted vanade turgude jaoks, nt uute mudelite loomine, kvaliteedi parandamine, teenuse lisamine …)
Turustrateegiad
- TURU LAIENDAMINE
- Uus turg + olemasolev toode
- (e vanadele toodetele uute turgude leidmine, nt uute turusegmentide või müügimeeto-dite arvel)
- DIVERSIFIKATSIOON
- Uus turg + uus toode
- (uued tooted uutele turgudele; ka mitmel alal tegutsemine; uued tooted rajanevad kas vanale või uuele tehnoloogiale)
Turustrateegiate valik
- STRATEEGIA VALIK sõltub ettevõtte ressurssidest ja riskivalmidusest:
- Palju ressursse, kuid ei taha riskida ->
- vali tootearendus.
- Vähe ressursse -> vali turu laiendamine.
No comments:
Post a Comment